Student Satisfaction Survey AY2022-2023

Academic Year 2022-23

السنة الأكاديمية 2022-23

Dear Students,

Thank you for your participation in this survey. Kindly present your honest opinion that would meet the objectives to complement the strategic planning activities and to help in establishing the strategic objectives of the College. Thank you for your participation in this survey.

عزيزي الطالب :

نشكرك على مشاركتك في هذا الاستطلاع  نرجو منك الاجابة على هذا الاستطلاع بكل صدق و شفافية ، لنتمكن من تحقيق أهداف تساهم في استكمال أنشطة التخطيط الاستراتيجي والمساعدة في تحقيق الأهداف الاستراتيجية بالجامعة.

* Department / Centre
*

Legend:     SA - Strongly Agree موافق جدا    –Agree - موافق      N – Neutral  - محايد    D – Disagree  -غير موافق       SD – Strongly Disagree -غير موافق بشدة

1 – Governance and Administration -  الحوكمة والإدارة


  SA-5 A-4 N-3 D-2 SD-1

1.1. Students-related information is readily accessible
سهولة الوصول للمعلومات المهمة للطالب

1.2.Information on the following communication platforms is timely and accessible
الوصول للمعلومات على منصات الإتصال في الوقت المناسب

Website االموقع الإلكتروني

Webmail - البريد الالكتروني

Digital/TV Displays - العرض في الشاشات الرقمية

UTAS Portal – Announcement - بوابة الجامعة / الاعلانات

Social Media like (WhatsApp, Instagram, Twitter, Facebook, etc.) - وسائل التواصل الاجتماعي مثل الواتساب ، تويتر وانستجرام و الفيس بوك .. الخ

1.3. Awareness and accessibility of university Mission, Vision, and Values.

البرامج التوعوية عن رؤية ورسالة وقيم الجامعة

1.4. Awareness and accessibility of the University Graduate Attributes and values.

الوعي وإمكانية الوصول إلى سمات وقيم خريج الجامعة

1.5. Awareness of student-related policies and procedures (e.g., Grievance Policy, Plagiarism Policy, etc.)
هناك وعي بين الطلبة فيما يخص السياسات والإجراءات المتبعة مثل سياسة التعامل مع شكاوي الطلبة وسياسة النزاهة الأكاديمية وغيرها من السياسات التي تخص الطلبة

1.6. The student advisory council is effective means of communication between the administration and the students
يعتبر المجلس الإستشاري للطلبة حلقة وصل فاعلة بين إدارة الجامعة والطلبة

1.7.Students Advisory Council is effective in resolving our concerns and issues
المجلس الإستشاري الطلابي فعّال في التعامل مع إستفسارات الطلبه ومشاكلهم

1.8. Students’ academic grievances are handled transparently, fairly and impartially.
يتم التعامل مع شكاوى الطلاب الأكاديمية بشفافية ونزاهة

1.9. Students’ non-academic grievances are handled transparently, fairly and impartially.
يتم التعامل مع شكاوى الطلاب غير الأكاديمية بشفافية ونزاهة

1.10.The “University” is a healthy, secure, and safe environment .
تعتبر بيئة الجامعة بيئة آمنه وصحية

1.11. Health and safety awareness sessions are adequate and effective.
الفعاليات و الأنشطة التي يقوم بها فريق الأمن و السلامة كافية و فعّالة

1.12. Adequacy of training and awareness programs to guide and support students to start their own business and be successful entrepreneurs ( for Specilizatation students only).
توفر الكليه برامج تدريبية وتوعوية كافية من أجل دعم الطلبه لكي يبدأوا مشاريعهم الخاصة ويكونوا رواد عمال ناجحين (لطلبة التخصص فقط)

1.13 I know where to go to get support and help in the “University” if I want to establish my own business and be an entrepreneur for (Specilizatation students only).

أعرف أين أتوجه من أجل الحصول على دعم ومساعدة إذا قررت بدأ مشروعي الخاص وأكون رائد الأعمال (لطلبة التخصص فقط)

1.14. Open meetings with university council (e.g. dean, assistant deans, and head of departments) are effective for students to raise their concerns..

الإجتماع المفتوح مع مجلس الجامعة (العميد ومساعدي العميد ورؤساء الأقسام) فعال في التعامل مع مخاوف الطلبة ومطالباتهم
*

2. Student Support Servicesخدمات دعم الطلاب     


  SA - 5 A - 4 N - 3 D - 2 SD - 1

2.1. The Student handbook provides me with necessary information and policies necessary to successfully complete my studies
يوفر لنا كتيب الطالب المعلومات الضروريه والسياسات المطبقة في الجامعة من أجل مواصلة دراستنا بنجاح

2.2. The services provided by the Student Affairs Department are adequate.
الخدمات التي يقدمها أقسام شؤون الطلبة كافية

2.3. The online Student Support System (SSS) helps me address all concerns effectively.
ساعدني البرنامج الإلكتروني لدعم الطلاب على طرح كل إستفساراتي والتعامل معها بكل فعالية

2.4.I normally get response to the concerns I raise in the Student Support System (SSS) by email or face-to-face

من المعتاد أن أحصل على ردود على إستفساراتي التي أقدمها على برنامج دعم الطلبة عن طريق البريد الإكتروني أو وجه لوجه

2.5. I can raise my concerns through various kinds of platforms (e.g. SSS, Open meetings with deanship, meeting HoDs, advisors, etc.).
هناك العديد من المنصات لطرح إسفسارات الطلاب ومطالباتهم (مثل برنامج الدعم الطلابي الإلكتروني والإجتماع المفتوح مع أعضاء مجلس الجامعة الإجتماع مع رؤساء الأقسام والإجتماع مع المرشد الأكاديمي)

2.6. The number of activities conducted for students in the university is adequate and meets my interests

الأنشطة التي تقام للطلبة في الجامعة كافية وتتوافق مع إهتمامات الطالب المختلفة

2.7. I am aware of the consequences of unethical behavior (e.g. Cheating, Academic Honesty, Academic Integrity, disciplinary act)
لدي الوعي الكافي عن النتائج المترتبة على التصرفات الغير أخلاقية (مثل الغش في الإمتحانات ومخالفات النزاهة الأكاديمية والعقوبات التأديبية)

2.8.The adequacy and appropriateness of the Career Centre Services (e.g. CV Writing, Mock Interviews, Career Fair, etc.,) prepare me for the job market .
 خدمات مركز التوجيه الوظيفي (مثل كتابة السيرة الذاتية والمقابلات التجريبية ومعرض الوظائف وغيرها من الخدمات) كافية ومناسبة وتؤهلني لسوق العمل

2.9. I receive my Salary/Allowances regularly.
 علاوات الطلبة تصرف بإنتظام

2.10. I am aware of the different hostels available around the university (only for female students)..
 الطالبات على دراية بالسكنات المتوفرة حول الجامعة

2.11. The University helps me resolve issues with the hostels. (only for female students).
 الجامعة تساعد الطالبات في حالة وجود مشكلة في السكن

2.12. The transport facility for events provided by the university is safe and well managed..
 المواصلات التي توفرها الجامعة للأنشطه آمنه ويتم إدارتها بطريقه فعّالة

2.13.The University clinic has the necessary facilities to accommodate urgent student’s health concerns .
 توفر عيادة الجامعة الخدمات الأساسية والضرورية للطلبة

2.14.The counseling services available in the University are adequate.
 خدمات التوجيه والإرشاد التي توفرها الجامعة كافية

2.15. The counselling staff are approachable.
 من السهل الوصول إلى موظفي التوجيه والإرشاد في أي وقت

2.16. Students are encouraged to plan and participate in the diverse recreational events and activities of clubs and societies.
 يتم تحفيز الطلبة للتخطيط والمشاركة في مختلف الأشطة والجماعات

2.17.The extracurricular activities organized by the University are adequate.
 الأنشطة اللا صفية التي تنظمها الجامعة كافية

2.18.I am engaged in community outreach activities.
 

شاركث في أنشطة التوعية المجتمعية
*

3 –  Academic Support Services   خدمات الدعم الأكاديمي


  SA-5 A-4 N-3 D-2 SD-1

3.1. The University resources – such as classrooms, computer labs, Laboratories/ Workshops, Open Labs are adequately equipped to support students’ learning.
  موارد الجامعة (مثل الغرف الصفية ومختبرات الحاسوب والمختبرات والورش الهندسية والمختبرات المفتوحة ) مجهزة بشكل كاف لدعم تعلم الطلبة

3.2. The University provides virtual/online training opportunities.
 

توفر الجامعة فرص تدريبية افتراضية \ عن بعد

3.3. Resources / Material required for Course Projects, Graduation Projects, Projects for Competition and Exhibition are readily available and are adequate.
  الموارد والمواد الخام الضرورية لـ (مشاريع الطالب ومشاريع التخرج ومشاريع المشاركات في المسابقات المعارض ) متوفره وكافيه

3.4. The Library staff is supportive الموظفين في المكتبه متعاونون ويوفرون الدعم المطلوب للطلبه

3.5. The space for group discussion in the library is adequate..
توفر الجامعة أماكن كافية للمناقشات الجماعية

3.6. Library opening hours are convenient and sufficient ساعات العمل في المكتبة مناسبة وكافية

3.7. Library resources are sufficient (e.g. Books, online reference collections).
 المصادر المتوفرة بالمكتبه (مثل الكتب المطبوعة والكتب الإلكترونية) كافية

3.8. Electronic books available in ProQuest / Masader are useful, adequate, and appropriate.
  الكتب الإلكترونية التي توفرها منصة بروكويس و منصة مصادر مفيدة وكافية ومناسبة 

3.9. Technical support staff in Educational Technology Center (ETC) are able to solve any technical problem effectively. طاقم الدعم الفني بمركز تقنيات التعليم قادرون على حل المشاكل الفنية بطرق فعّالة

3.10. The Grade Appeal System is supporting me to appeal against their grades.

نظام التظلم ضد الدرجات يدعم تظلمات الطلبة

3.11.Adequacy of the digital resources and services provided by the University .

كفاية الموارد الرقمية والخدمات التي تقدمها الجامعة

3.12. Campus wired and WIFI networks are safe, adequate and reliable

شبكة الجامعة السلكية واللاسلكية آمنه وكافية ويعتمد عليها

3.13. Internet speed on campus is good.
سرعة الإنترنت داخل حرم الجامعة جيدة

3.14. Guest Lectures and Industrial Visits for my courses are sufficient
الخدمات التي يقدمها القسم مثل استضافة متحدث من خارج الجامعة والزيارات الميدانية كافية

3.15. The opening hours of the free access labs, laboratories, workshops and other learning resources are convenient
ساعات العمل لمختبرات الحاسوب المفتوحة والمختبرات والورش وباقي مصادر التعلم مناسبة

3.16. Learning support services (e.g Writing Centre, IT Helpdesk, Math Helpdesk etc.,) are adequate and help me in my study
خدمات دعم التعلم (مثل مركز الكتابة ومكتب دعم تكنولوجيا المعلومات ومكتب دعم الرياضيات وغيرها من الخدمات) مناسبة و ساعدتني في دراستي

3.17. Tutorial Classes offered are adequate and effective in supporting my learning needs.
دروس الدعم الإضافية التي توفرها الجامعة كافية وفعالة في دعم إحتياجاتي التعليمية

3.18. The Learning Management system (Moodle) is useful for my learning.
نظام إدارة التعلم (موودل) أفادني في عملية التعلم

3.19. Classrooms / Laboratories are equipped with adequate facilities like Seating, AC, Lighting, Boards, Computers, Projectors etc.
الغرف الصفية والمختبرات مزودة بمصادر كافيه من الكراسي وأجهزة التكييف والإضاءة ولوحات الكتابة وأجهزة الحاسوب وأجهزة العرض

*

4 – GENERAL SUPPORT SERVICES AND FACILITIES   خدمات ومرافق الدعم العام


  SA-5 A-4 N-3 D-2 SD-1

4.1. The overall physical campus (e.g. buildings, playgrounds, classrooms, laboratories) is clean and conducive to learning
 

حرم الجامعة العام (المباني والملاعب والفصول الدراسية والمختبرات) نظيف و يساعد على التعلم

4.2. The outside parking area for students is adequate.

مواقف السيارات الخارجية المخصصة للطلبة كافية

4.3. Students’ waiting area and discussion rooms are available and clean.

الإستراحات وغرف الإنتظار وغرف المناقشة متوفرة و نظيفة

4.4. Classrooms / Laboratories / Workshops are free of health and safety hazards.

الغرف الصفية والمختبرات والورش مهيئة خالية من مشاكل الصحة و السلامة

4.5. The quality of food served and the Cleanliness at the restaurant.

جودة الطعام المقدم والنظافة في المطعم

4.6. The campus is environment friendly with well-maintained gardens.

يتميز حرم الجامعة بطبيعة صديقة للبيئة مع حدائق يتم صيانتها بصفه دوريه

4.7. The Students’ toilets are clean and regularly maintained.

دورات مياه الطلبه نظيفه ويتم صيانتها بصفه دورية

4.8. The playgrounds/ areas are sufficient and well managed.

الملاعب متوفرة وملائمة

4.9. The mosque is well managed.

العناية بالمسجد بصفة مستمرة
*

5. College Information Management System (CIMS) - نظام الكليات لأدارة المعلومات


  SA-5 A-4 N-3 D-2 SD-1

5.1 It is easy to appeal against marks in CIMS. 
من السهل تقديم تظلم على الدرجات في نظام الكلية لإدارة المعلومات

5.2 I am satisfied with the electronic services in the CIMS (e.g. checking attendance & grades, course withdrawal/postponement)
انا راض عن الخدمات التي يوفرها نظام الكلية لإدارة المعلومات مثل مراجعة الغياب والدرجات والتأجيل و سحب المادة
5.3.CIMS is user-friendly with self-advising
ظام CIMS سهل الاستخدام
5.4 Overall Satisfaction about CIMS.
  مدى الرضا العام عن نظام الكلية لإدارة المعلومات

Do you have any Comment/s or Suggestion/s?  هل لديك أي ملاحظات أو اقتراحات ؟        


Click Moodle Link below the image


Go to the E-Learning Website
MOODLE CLICK HERE